tisdag 26 februari 2008

Bakslag

Plötsligt hade jag en jobbig natt! Benet har känts pulserande och mer svullet inatt. Har inte sovit bra alls. Idag har jag plötsligt problem att vara i upprätt position. När blodet rusar ner i benet börjar det värka i lår och smalben. Vill helst ligga ner hela tiden.

Igår gick allt så bra tyckte jag. Varför denna plötsliga försämring?

Spekulationer:

1. Kanske testade jag gränserna för hårt under måndagen? Började känna mig mer och mer självsäker, och lade på lite mer tyngd på benet vid kryckgången.

2. Blödningarna i benet har börjat "hårdna" eller hur man nu ska säga. Blod som vill fram kommer inte riktigt fram och så blir det jobbigt och pulserande?

Har inte orkat träna lika flitigt idag. Har varit mer noga med att ta mina tabletter regelbundet och har även testat mitt kylbandage som jag fick med mig från sjukhuset. Det funkade bra. Har legat ner i princip hela dagen idag. Bara gått upp för toalettbesök och andra nödvändigheter.

Såg klart "Tolken" med Nicole Kidman och Sean Penn. Betyg: 3/5.

0 kommentarer: