torsdag 21 februari 2008

Inläggning

Taxin hämtade punktligt i morse. Att åka en s k sjukresa mellan Kungsbacka och Varberg (45 km) kostar 40 kr (att åka vanlig taxi skulle kosta 800 kr). Sjukresor körs av vanliga taxibilar, men större delen av kostnaden subventioneras av landstinget. Bra för mig just nu, men vilka sanslösa kostnader måste dessa resor inte utgöra av landstingens budgetar?

Skrevs in på avdelning 3B och fick sängplats 4 i rum 16. Började läsa min nya bok vid niotiden.

Någon gång vid halv tio kom doktorn och informerade lite om proceduren och olika varianter beroende på vad han skulle hitta när han väl tittade in. Han avslutade med att rita en stor blå pil på höger ben och sa att när jag vaknar upp efter operationen så kan jag se direkt om de sytt menisken eller inte - om det sitter en ortos (stabiliserande skena som låser benet i en viss position) på benet så är menisken sydd, och jag kan räkna med en längre rehabiliteringsperiod.

Fick även en första laddning Panodil och Voltaren av en sjuksköterska.

För en stund sedan fick jag veta att jag skulle bli nedrullad till operation ca 11.50. Jag läser vidare i min bok.

0 kommentarer: