onsdag 20 februari 2008

Kvällen före operation

Snart läggdags. Ska avsluta dagen med att tvätta mig med den decinficerande tvålen DesCutan. Har gjort det förr och vet att den är ganska otrevlig.

Läget med knät är att det mår ganska bra. Fortfarande lite svullnad kvar. Går ganska bra utan kryckor nu, vilket jag inte kommer att göra om ett dygn... Har packat en väska med godispåse, colaflaska och sista Stieg Larsson-boken (allt detta har Louise köpt åt mig, men hon hotade med att dra in boken - som levererades fint inslagen i paket - när jag med en snabb blick på paketet konstaterade "det är väl en Stieg Larsson-bok"). Hur som helst - jag var jätteglad för boken, har ju sett fram mot att läsa den ett tag nu.

Det brukar bli mycket väntan på sjukhus. Bäst att förbereda sig på det. Färdtjänsttaxin är bokad och ska hämta mig kl 07.10 imorgon.

1 kommentarer:

Anonym sa...

va fort du fick operation. Jag skadade mig för 2,5 månad sedan (högra knät) har fortf inte fått tid och dom har skjutit upp operation 2 månader till (;