fredag 22 februari 2008

Ronden

Otroligt! Jag somnade nog ca kl sju! Klockan åtta kom doktorn och ville prata om operationen...

Sammanfattning av vad han sa: korsbandet lagat som planerat, yttre menisken var trasig och syddes ihop, två broskskador fanns (på lårbenet?). Den ena hade börjat självläka med någon form av ärrvävnadsbildning. Den andra skadan var större och en lös broskbit som flöt omkring i knät hade plockats bort. Broskskador är svårläkta och har dålig förmåga att läka. De hade använt en metod där man borrar små hål i benet för att stimulera tillväxt av ärrvävnad i det skadade området. Men man vet aldrig hur det går med sånt där tydligen. Finns risk att man får problem med artros på sikt.

Allt detta stämde ju ganska bra med bilden som magnetröntgen gav, så det var inte direkt någon ny information. Doktorn hade inte heller någon förklaring till min kramp under natten, men konstaterade att det var som det var och inte fanns något att göra åt det.

Frukosten har kommit. Jag tuggar i mig en macka med skinka och dricker lite mjölk. Sen tänker jag försöka sova en stund till. Det känns faktiskt bättre i låret nu. Musklerna i låret är fortfarande hårda, men smärtan har avtagit. Skönt. I själva knäleden känner jag i princip ingen smärta alls.

0 kommentarer: