torsdag 21 februari 2008

Tillbaka på avdelningen

Har blivit upprullad till min plats på rum 16 igen, efter att ha lyckats producera en halv liter urin i en flaska. De är alltid noggranna med det där efter en operation. Man måste pinka duktigt innan man kommer någonstans. Har något med att man varit sövd att göra. Jag var dock glad att vakna utan kateter och knädrän (i motsats till min förra knäoperation - ja, jag har opererat vänster knä för samma sak för länge sedan). Att dra en kateter ur urinröret är nämligen JÄVLIGT OBEHAGLIGT. Men inte lika obehagligt som det var när de drog ut det s k dränet ur knät förra gången. Det var FAN TA MIG VÄRRE ÄN ATT VIKA KNÄT ÅT FEL HÅLL.

I själva knäleden känns ingen smärta alls, men den molande värken i baksidan av låret moler på konstant. Och det blir allt mer irriterande. Dessutom trycker den obekväma ortosen rakt in i det ömmande baklåret. Det borde väl inte kännas så här med alla smärtlindrande preparat som jag har i mig?

0 kommentarer: