lördag 12 april 2008

Cykling

Tränar fortfarande 3 ggr per vecka på Fysioväst. I måndags testade jag att cykla på motionscykel och det gick bra. Man behöver kunna böja 110 grader för att kunna cykla, och det går precis. Vi lade även till några andra övningar i veckan, och det verkar fungera, även om leden varit lite extra varm och svullen på kvällarna efter träning. Dagen efter träning känns det bra igen.

Den där smärtan på rakt, belastat knä som jag haft länge nu börjar avta. Den finns fortfarande, men är inte lika stark.

Fysisk status-värde: 36

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hej,
Det går ju framåt för dig! Den där ortrosen verkar ju vara en riktig "pain around the leg". Jag hoppas att jag slipper den när de ska fixa mitt korsband den 25 april. Jag cyklade efter en och en halv vecka efter den första artoskopin, iof gjorde de inget annat än rensade upp lite "bland löst flygande föremål" som läkaren uttryckte saken. Keep on blogging! Jag uppskattar din blogg väldigt mycket! mvh Helena i Stockholm

Bruno sa...

:-)

Som sagt, lycka till med operationen, och se till att träna ortentligt inför den så blir det lättare sen!